woensdag 22 mei 2013

Detox: juice recept

groenvoer=detoxproof

Ik heb eerder halfslachtige detox pogingen gedaan. Ze liepen vaak stuk bij de eerste de beste sociale aangelegenheid (wijn en ik zijn dikke vrienden). Dit keer ben ik echter vast besloten het vol te houden. Ik kan ook best wat structuur en organisatie (iets wat ik van detox hoop te leren)  in mijn leven gebruiken. Ons leven is nog steeds een chaos. En van die gedroomde altijd volle koelkast en slechts 1x per week boodschappen doen is het nog steeds niet gekomen... Ik heb de afgelopen dagen al een aantal detox recepten opgezocht en voor 5 dagen vooruit bepaald wat ik ga eten. Mijn schema gaat er ongeveer zo uit zien:

Na het opstaan: een lauw glas water met het sap van een halve citroen
Tabletten chorella en spirulina slikken (deze superfoods ondersteunen het ontgiftingsproces en voorkomen o.a. hoofdpijn)
Yoga oefeningen
Ontbijt: een juice of smoothie
Lunch: (rauwe) groenten, linzen en een graansoort
Diner: (rauwe) soep of salade

Mijn sap voor morgen (detox dag 1)
1 peer, 3 stengels bleekselderij door de juicer. Dit sap in de blender mixen met verse tijmblaadjes, 2EL chiazaadjes en een kiwi. De chiazaadjes zorgen voor een verzadigd gevoel en houden de bloedsuikerspiegel in balans. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten