zondag 19 mei 2013

Spring Detox

detox inspiratie

De lente is het seizoen van nieuwe energie en een nieuw begin. Ideaal om weer vaker te schrijven.... En de beste tijd om een detox te doen! Een boost voor je immuunsysteem  een schoon begin (na de wat zwaardere maaltijden in de winter), om ruimte te maken voor nieuwe ideeën en plannen, om opgehoopte stress kwijt te raken en meer energie: een aantal grote detox's pro's. Ik hoop vooral op heel veel energie (en vooruit, van die laatste plakkende post-zwangerschapskilos wil ik ook wel af).

Ik ga een 21 DAY CLEANSING PROGRAM volgen. Deze heb ik gekregen via Elemental Flow

Wat ik ga eten:
Groene groenten: o.a. boerenkool, kool,waterkers,lente ui en allerlei soorten sla
Zeegroenten: dulse,arame,hijki en kombu
Overige groenten: bietjes,daikon,radijsjes en shiitake
Granen: gierst,quinoa,couscous,bruine rijst en gerst
Proteine: adzuki bonen,mung bonen,tempeh en groene linzen
Smaakmakers: rice vinegar,umeboshi,citroensap
Fruit: appels,groene druiven, pruimen, aardbeien en bessen
Kruiden: o.a. peterselie,basilicum,munt,gember

Wat ik ga drinken:
Gember-citroen thee, kruidenthee,water en misosoep

Wat ik NIET eet en drink:
Gefrituurd eten
Alcohol
Caffeine
Witte bloem producten
Witte suiker
Tafelzout
Vlees
Tropische vruchten
Zuivel
Noten
Gerookt eten

Ik post om de dag een detox update(met meer info&recepten)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten